АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Дотримання учасниками освітнього процесу умов академічної доброчесності актуалізувалося з прийняттям Закону «Про освіту» і започаткувало новий напрямок діяльності у нашій гімназії. Просвітницька робота щодо необхідності дотримання академічної доброчесності серед здобувачів освіти, батьків, вчителів є новим педагогічним досвідом для нас, однак ми вже маємо певні успішні напрацювання з цього напрямку. У цьому доброчесному розділі сайту Ви ознайомитесь з нашим досвідом, переглянете способи інтерактивної і інформаційно-комунікаційної взаємодії педагогів і здобувачів освіти, матимете змогу порівняти способи формування академічної доброчесності в нашій гімназії і у своїх закладах.

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ.                                    ЩО ЦЕ ?                                         ПОГЛЯД ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ


Академічна доброчесність. Що це? Що таке плагіат? Як його уникнути? Саме з такими запитаннями звернулись до наших учнів старших класів кореспонденти гуртка «Школа юних журналістів». Це нагальне питання ми ставимо у пріоритет нашої роботи, тому різними засобами, в тому числі і у формі відеорепортажів, просвітницьких відео популяризуємо і розтлумачуємо серед здобувачів освіти, батьків учнів, колег-педагогів умови і причини необхідності дотримання норм академічної доброчесності.

У пропонованому Вам відео близько двадцяти учнів з різних класів і педагоги гімназії дають відповіді на запитання, обмірковують ті чи інші види плагіату, визначають шляхи як його уникнути.

Даний вид освітньо-виховної позаурочної роботи дає можливість сформувати в здобувачів освіти і глядачів необхідне уявлення про ту чи іншу складову освітнього процесу, в даному випадку - про академічну доброчесність. Адже сучасні діти мало читають, проте, дуже багато дивляться. Враховуючи це, ми розробили і зняли ряд відеороликів про важливі аспекти навчання і суспільного життя, які в доступній формі розказують дітям, за безпосередньої участі їх самих про ці аспекти.

Всі відеоепізоди зняті під час перерв, після завершення уроків, під час позаурочної діяльності учнів без додаткової підготовки в спонтанному режимі, тому їх відповіді є безпосередніми і відображають реальне розуміння необхідності дотримання норм академічної доброчесності в навчанні і житті.

Дані відеоматеріали є складовою частиною наскрізного виховного процесу так як ґрунтуються на проєктній діяльності до якої залучена велика кількість учнів з різних класів, а проєктна діяльність є основою побудови виховного процесу нашої гімназії.

Загалом вся робота школи юних журналістів є невід'ємною складовою інноваційної організаційної культури нашого закладу. Демонструє діяльність щодо реалізації освітніх і виховних завдань визначених законодавством і Статутом, дає можливість батькам простежити за участю своєї дитини в житті гімназії і популяризує роботу закладу серед жителів мікрорайону і колег-педагогів.



АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ, ЯК ОРІЄНТИР                УСПІШНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ                      ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ



Академічна доброчесність є обов'язковим орієнтиром для успішності здобувачів освіти. Діяльність закладу середньої освіти на цьому шляху є надзвичайно важливою і відповідальною.

Ознайомити учнів з основними елементами академічної доброчесності; повторити правила передачі чужих думок на письмі; сформувати навики критичного мислення; посилити мотивацію учнів до власної творчості, переконати їх цінувати свої здобутки; звернути увагу на наслідки недоброчесних вчинків; продемонструвати затребуваність вироблених у закладі освіти навичок і умінь у сучасному житті - саме на це орієнтована робота голови гімназійної комісії з дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу, вчительки біології, Аліни Слободян.

Шляхом проведення протягом навчального року серії інтерактивних занять з учнями, в тому числі у 10 класі, і запропонованого Вам до перегляду, у практичній формі реалізується перший блок плану організації освітнього процесу на умовах академічної доброчесності, що визначений річним планом роботи гімназії.

Академічна доброчесність - важливий орієнтир в роботі гімназії. Чимало зроблено в цьому напрямі - ще більше потрібно зробити, аби досягти мети - непримиримого ставлення здобувачів освіти до плагіату. 

Поступово доброчесність стає елементом організаційної культури нашої гімназії, важливою складовою визначення якості освітнього процесу, а методи і заходи впливу на порушників академічної доброчесності дають додаткові інструменти для управління закладом освіти і підвищення відповідальності у вчителів і учнів за результати навчання, як наслідок - покращення якості освітнього процесу і іміджу гімназії.

ПРАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ ПЛАНУ РОБОТИ КОМІСІЇ З АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ГІМНАЗІЇТРЕНІНГ - ПРОЄКТ 

РЕПОРТАЖ СТУДІЇ ЮНИХ ЖУРНАЛІСТІВ

Дотримання академічної доброчесності в освітньому процесі стало важливою умовою ефективної роботи нашої гімназії. Цьому напрямку присвячено велику кількість заходів у річному плані роботи і в плані роботи комісії з дотримання норм академічної доброчесності учасниками освітнього процесу гімназії, яку очолює вчителька англійської мови Діана Яцькова. Необхідною є системна робота з педагогами у цьому напрямі, яка формує нові норми організаційної культури нашої гімназії, сприяє кращому управлінню закладом, але ще більш важливою є діяльність педагогів і членів комісії з формування навичок дотримання норм академічної доброчесності в здобувачів освіти.

Саме з цією метою одним із запланованих заходів стало проведення тижневого тренінг-проєкту з активом учнівського самоврядування гімназії.

До участі у тренінг-проєкті була запрошена кандидат філософських наук, методист НЦ «МАНУ», тренер першої в Україні школи «Філософія для дітей» Юлія Кравченко, яка дала початок проєкту та провела ряд цікавих вправ.

Протягом тижня діти із задоволенням займалися пошуком шляхів вирішення різнорівневих завдань, доланням перешкод, поринанням в арт - практики та рефлексію.

Учасникам тренінг-проєкту успішно вдалося поєднати навчання з наставництвом і ознайомити у формі інформаційних хвилинок здобувачів освіти 1 - 5 - х класів із основами академічної доброчесності.

Ця подія була відстежена нашими кореспондентами з гуртка школи юних журналістів. Новинний відеорепортаж про тренінг у нашому закладі, як форму популяризації і поширення інформації про академічну доброчесність серед здобувачів освіти, їх батьків, педагогів, пропонуємо Вашій увазі. 


НАТИСНІТЬ НА ЗОБРАЖЕННЯ І ПЕРЕЙДІТЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ


© 2020 Андрій Марківський. Всі права захищені 
Гімназія № 11 міста Бердичева Житомирської області
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати