ПРОТИДІЯ І ПРОФІЛАКТИКА ПОШИРЕННЮ БУЛІНГУ

Створення безпечного освітнього середовища вільного від булінгу є одним з основних пріоритетів роботи нашого закладу. Над реалізацією цього напрямку працює весь педагогічний колектив, який застосовує найрізноманітніший спектр освітніх технологій, від реалізації річного плану протидії булінгу, до знімання художніх короткометражок на цю тематику. Новою технологією здійснення антибулінгової роботи стало проведення вистав на соціальну тематику у гімназійному форум-театрі. Ці та інші методики і досвід нашої діяльності пропонуємо Вашій увазі у цьому розділі сайту.

МАЮ ПРАВО БУТИ СОБОЮ ВИСТАВА ФОРУМ - ТЕАТРУ 


Знайти вихід із соціальної кризи, не промовчати і допомогти пригнобленому, бути ініціатором змін і змінити хід подій. Можливість глядачам стати акторами і навпаки - усе це дає змогу реалізувати в освітній, виховній і соціальній роботі нашого закладу унікальна методика театру пригноблених, або форум-театру.

У постановках на соціально значущі теми на постійній основі беруть участь учні 9-11-х класів під керівництвом педагога-організатора і в той же час режисера-постановника Олени Вакулюк. Цей вид позаурочної діяльності є досить цікавим для дітей, використовується в рамках реалізації плану виховної роботи гімназії і поступово здобуває статус традиційного, але і в одночас, є новим елементом у формуванні організаційної культури гімназії.

У пропонованій виставі нашого гімназійного форум-театру Ви коротко зможете ознайомитись з самою технологією створення театру, підготовки акторів і глядачів до виступу. Тут актуалізовано проблему булінгу в підлітковому віці, його негативний вплив на особистість учня і пошук шляхів створення безпечних умов здобуття освіти.

Розвиток подій під час вистави дає змогу не тільки акторам, а й глядачам спробувати дослідити тему пригнічення, знайти шляхи вирішення проблеми булінгу в освітньому середовищі, розвивати навички конструктивного виходу з конфліктних ситуацій та використати успішні сценарії поведінки у своєму житті.

Як результат - у форматі діалогу акторів та глядачів - народжується істина.



КІБЕРБУЛІНГ У ГІМНАЗІЇ -             ПРОФІЛАКТИКА І ПОДОЛАННЯ                                НАСЛІДКІВ                      

                         ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ (ВОРКШОП)



В реаліях сьогодення діти потрапляють у «світову павутину» з дуже раннього віку. Батьки купують своїм дітям модні гаджети ще в дошкільному віці, навчають ними користуватися, але часто забувають прищепити малюку правила безпечної поведінки. І тоді страждають як діти, так і суспільство в цілому. Тому завдання педагогів нашої гімназії - сформувати систему знань про позитивні й негативні сторони перебування дітей в кіберпросторі, навчити їх протидіяти кібербулінгу, поширити ці знання у своєму оточенні.

Кібербулінг - це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно - комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж, сайтів, відеоігор тощо.

Дитина не завжди в силу свого незначного життєвого досвіду може прийняти правильне рішення, маючи величезний вибір, який дає їй кіберпростір. Тому важливо, щоб ті хто тільки починає своє життя на теренах всесвітньої мережі, орієнтувалися в усіх її небезпечних проявах.

Важливо, щоб педагогічна діяльність з протидії кібербулінгу була не статичною розповіддю, а справжнім практичним і дієвим механізмом формування конкретних компетентностей безпечного користувача Інтернетом і стала частиною організаційної культури гімназії.

Одним з таких механізмів стало проведення вчителькою інформатики Оксаною Білошицькою з учнями 6 класу воркшопу «Кібербулінг у гімназії - профілактика і подолання наслідків». Здобувачі освіти в умовах практичної діяльності розвивали вміння протистояти кіберагресії та здатність підтримати іншого в складній ситуації, розглянули види кібербулінгу та способи їх розпізнавання, усвідомили відповідальність за свої вчинки. І, що чи не найголовніше, вчителька спонукала учнів до самопізнання, саморозвитку, і доброзичливого ставлення до людей.

                       "МЕЖА"                          ХУДОЖНІЙ КОРОТКОМЕТРАЖНИЙ ФІЛЬМ


Всеукраїнський шкільний кінофестиваль «ЖУК» створений для розкриття творчого потенціалу учнів у сфері ігрового короткометражного кіно. Цей проєкт дає можливість учням спробувати себе в ролі режисерів, сценаристів, акторів, операторів. «Житомирський учнівський кінофестиваль» допомагає молоді відкривати та розвивати свої таланти, долучитися до створення кіно та отримати яскраві враження від творчого процесу.

Маючи в гімназії свою відеостудію, яка стала невід'ємною складовою організаційної культури нашого закладу, кінокоманда, очолювана керівником гуртка юних журналістів Олександром Драганом вже втретє брала участь у фестивалі і нагородженні.

За підсумками п'ятого учнівського кінофестивалю «ЖУК», темою якого були короткометражки на тему «Я ціную життя», команда гімназії претендувала на відзнаку у трьох номінаціях. Котелянець Ілона, учениця десятого класу, отримала перемогу у номінації «Краща жіноча роль другого плану».

Цьому успіху передувала складна і напружена робота великого колективу учнів - акторів, сценаристів, операторів, монтажерів, декораторів, режисерів. Творча група кіноаматорів у складі Дудник Тетяни, Котелянець Ілони, Кобулея Владислава, Слободинюка Олександра, Драган Анастасії, Вітюка Юрія, Широкова Іллі представила на конкурс короткометражку «Межа», в якій гуртківці розкрили актуальну в наш час проблему - булінгу серед підлітків.

Вирішення цієї проблеми є непростим завданням для будь-якого колективу закладу освіти. Для цього можна використовувати величезний спектр освітніх технологій і методів, однак, ми пішли іншим шляхом. На нашу думку - сучасним і креативним - зйомкою відеофільмів на тематику протидії булінгу, тим більше, що це вже не перша робота подібного плану. Особливістю цього підходу є те, що учні не тільки споглядають з екрану певну ігрову картинку але і на етапі підготовки заглиблюються в проблематику булінгу, вивчають її, формують сценарій позитивного закінчення сюжету, намагаються художніми засобами показати нагатив явища булінгу, змінюють своє ставлення до цього ганебного соціального явища.

Долучіться і Ви до перегляду цієї стрічки і переконайтеся ще раз, що краще проблему побачити і швидко на неї реагувати, ніж безліч разів про неї чути і постійно відкладати її вирішення.

© 2020 Андрій Марківський. Всі права захищені 
Гімназія № 11 міста Бердичева Житомирської області
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати